nr. 3 (in Hamilton) - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Rosanne Marlou - WaarBenJij.nu nr. 3 (in Hamilton) - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Rosanne Marlou - WaarBenJij.nu

nr. 3 (in Hamilton)

Blijf op de hoogte en volg Rosanne

25 September 2012 | Canada, Hamilton

Zo, de tijd vliegt en inmiddels zijn we bijna anderhalve week verder. We hebben een hoop dingen gedaan, maar we zitten ook een beetje vast in Hamilton.
Als ik diep terug denk zijn we vorige week zaterdag lekker wezen fietsen en hebben we wat anders gezien dan stad. Quote van Marlou: Volgens mij wonen wij in het dichtsbevolkte stukje van Canada. hihi. Gelukkig ligt op 10 minuutjes fietsen een natuurpark waar men ook American football speelt en crickit.
In het weekend onmoeten we vaak veel nieuwe jongeren. We gaan 's ochtends meestal naar Cornerstone chruch, de kerk waar wij ook onze attestatie heen hebben gebracht en 's middags naar Providence church. Zo komen we dubbel zoveel nieuwe mensen tegen.
Regelmatig worden we uitgenodigd voor lunch of supper. Hier lijkt dat allemaal veel gebruikelijker dan in Nederland. De mensen zijn hier zo vriendelijk!
Op onze stage gaat het goed. We zijn afgelopen zaterdag naar the Community Festival geweest. Dat is een festival wat georganiseerd wordt om de begroting van de school voor dit jaar rond te krijgen. Ouders betalen al erg veel aan de school, maar omdat de school geen subsidie krijgt, probeert de school ook geld uit de buurt te krijgen. Allemaal vrijwilligers zetten zich dan in om de hele school te verbouwen. Er worden spelletjes georganiseerd, maar ook gekookt, tweedehands spullen verkocht. Het was zelfs mogelijk om Boerenkool met Worst en Kroketten te kopen.
We merken dat 'het vrijgemaakte wereldje' nog wel erg Nederlands is. :)
Ons huis is inmiddels aangevuld met wat geriefelijke noodzakelijkheden. We hebben een bankdonatie gekregen en sinds kort hebben we wifi. Al met al hebben we nu een echt huisje en kan je 's avonds lekker op de bank met je laptopje voor de tv neerploffen. :)
Vrijdagavond hebben we op een inpulsief moment de bus gepakt en zijn we naar downtown Hamilton vertrokken om wat te gaan drinken. Dat is wel even iets anders dan upthemountain zeg! De huizen zijn veel ouder, je ziet meer cultuurverschillen en meer dakloze mensen. We moeten overdag nog maar eens daar gaan kijken om er echt een goed beeld van te krijgen.
Zondag hebben we helaas ook afscheid genomen van de neef en zijn vrouw van Rosanne, zij vertrekken voor de baan van Abel naar BC, helemaal naar de andere kant van Canada. Pff, wat een afstanden.
Over afstanden gesproken, om uit Hamilton te kunnen komen heb je een auto nodig. Die lieve meneer Gunnink belt voor ons heel Canada af om te kijken of wij een auto kunnen huren en hoe dat met verzekeringen zit. We zijn in ieder geval één stap verder, we kunnen geen auto kopen want we mogen er geen verzekering op zetten omdat Marlou geen rijbewijs van Ontario heeft. We wachten met spanning de rest van de informatie af.
Gisteravond hebben we onze eerste echte Noord-Amerikaanse avondmaaltijd gegeten. (Dit betekent geen dus geen hamburgers) We hebben gepofte aardappels van de barbecue met zout en sour cream of zout en boter gegeten, een gekookte zoete maiskolf met zout en boter, slaatje en een riblapje. Mjamm!

Zo, dit was zo'n beetje de update. Voor meer recentere updates kunt u ons ook volgen op Facebook.

liefs, Marlou en Rosanne.

• 26 September 2012 - 17:15

Wiljanne:

Jullie zijn leuk! Je schrijft heerlijk, Roos. Geniet van deze dag!