Ons eerste weekje - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Rosanne Marlou - WaarBenJij.nu Ons eerste weekje - Reisverslag uit Hamilton, Canada van Rosanne Marlou - WaarBenJij.nu

Ons eerste weekje

Blijf op de hoogte en volg Rosanne

14 September 2012 | Canada, Hamilton

Zo, dat was onze eerste week samen. Vorige week zaten we rond deze tijd in Chicago. Nu zitten we binnen op een iets grijzere dag dan gemiddeld, met zo'n 18 graden. Er wordt zelfs regen verwacht.

Afgelopen zondag hebben we voor het eerste onze namen in het Engels gehoord. Vanaf de preekstoel werden we als gasten aangekondigd: Roseanneeh Rose en Marloew VenOmmeh. Het was fijn om hier het avondmaal bij te mogen wonen.
Na de kerkdienst werden we door veel mensen aangesproken in het Nederlands. We werden uitgenodigd voor de koffie en voor de jeugdvereniging. Ook hebben we met veel mensen kennis gemaakt die iemand in Nederland hadden wonen.
's Middags hebben we lekker thuis koffie gedronken en om 3uur mochten we weer aantreden. Daarna een gezellige avond gehad met de familie Gunnink.

Maandag was dan onze eerste stagedag. Het viel nog niet mee om alles in het Engels te kunnen verwoorden maar gelukkig ook daar beginnen mensen in het Nederlands tegen ons te praten! Veel gezien, veel gehoord, kortom vroeg naar bed.

Dinsdag was onze eerste vrije dag dus we hebben eens even lekker "uitgeslapen". Daarna vooral niet veel gedaan. Oja, toch een telefoon gekocht zodat we kunnen texten met leuke Canadeese personen met onze LG koelkast.

Woensdag een enorm shoppingmall bezocht en lekker koffie gedronken en donuts gegeten bij Tim Hortons.

Donderdag weer een stage dag. Dit keer een hele hele hele lange dag in het Engels! Daar word je moe van..
Roos heeft heel veel geleerd over de Indianen.

Nu een heerlijke dag vrij. We zouden heel hard aan ons afstudeeronderzoek kunnen werken. Maar vanavond gaan we lekker eten bij Lydia (nicht van Rosanne en onze collega op de Timothy School).

Fijn weekend allemaal!

• 14 September 2012 - 19:03

Elly:

Hoi,

Ik heb het gezien. Het gaat dus goed. Leuk verhaal. gr.

• 14 September 2012 - 19:47

Rosanne En Marlou:

Mooiiiii!!!

• 14 September 2012 - 21:49

Wico:

Ha nee he, Als je dan scabbelt in Canada doe dat dan tenminste in het Engels voor de foto !! Een fijn weekend meiden

• 15 September 2012 - 10:38

Eline En Rianne :

Hee! Zo te lezen hebben jullie iig geen cafeïne tekort :P Ook al zoveel zin om aan jullie onderzoek te werken :P Hier een beetje van hetzelfde. Er zijn veel te veel andere dingen die zoveel belangrijker zijn hea ;) Naja succes daar met al het Engels en we kijken uit naar jullie volgende avonturen! Groetjes uit Uganda, Eline en Rianne

• 22 September 2012 - 22:58

Leuk om het verslag te lezen en net met je geskypt te hebben Marlou!
    Maak er samen een onvergetelijjke tijd van en ben benieuwd naar de verhalen...

Groetjes Rianne